Bouwen aan het Betere: van strategie naar praktijk
Een strategie op papier is slechts een verzameling woorden. Pas wanneer collega’s écht voelen waar we voor staan en waar we samen naartoe werken, krijgt een strategie betekenis. Een missie kan dan impact maken. Daarom hebben we de interne campagne BijBabbelen gelanceerd.

Van ambitie naar actie
Met BijBabbelen brengen we onze strategie Bouwen aan het Betere tot leven. Via talkshows, quizzen, dilemma’s en thuis-challenges gaan we met collega’s in gesprek over onze drijfveren, uitdagingen en successen. Waar willen we naartoe? Hoe bouwen we aan een gezonde leefomgeving? En, wat doen we al?
Onderwerpen als losmaakbaarheid, circulariteit, hernieuwbare bouwmaterialen, natuurinclusief ontwerpen en innovatieve bouwtechnieken komen uitgebreid aan bod. Zo maken we onze strategie concreet, inspirerend en vooral: van iedereen.
Samen maken we het verschil
Want dat we ‘aan de bak’ moeten is duidelijk. We moeten zuiniger omgaan met grondstoffen, de CO₂-uitstoot verlagen, én tegelijk oplossingen vinden voor woningnood en personeelstekort. En dat in een omgeving waarin wet- en regelgeving niet altijd meewerken. Des te belangrijker dat we onze strategie breed delen en actief uitdragen. Zo nemen we samen verantwoordelijkheid voor een betere leefomgeving – voor vandaag én voor de generaties na ons.
Gelukkig beschikken we over sterke troeven: van prefabricage en digitalisering tot nieuwe materialen en eigen innovaties. Maar de échte sleutel tot succes ligt bij onze mensen. Door hen te betrekken, inspireren en activeren, maken we van Bouwen aan het Betere niet alleen een strategie, maar een gezamenlijke ambitie. Ingrediënten voor een geslaagde missie.
Benieuwd naar hoe we dat doen? Bekijk hieronder de eerste afleveringen van ‘BijBabbelen met…’: een luchtige videorubriek. En de verdiepende talkshow ‘Doorbabbelen over’, voor de collega’s die nóg meer over dit onderwerp willen weten.